BU GECE SON

"Hüzün hoşgeldin, buyur otur." Diyor rahmetli genç sanatçı Onur Can Özcan, Allah rahmet eylesin. 
2018 son gecesinde üst üste bu şarkıyı dinliyorum. Hüzünlenmemek mümkün mü? Ağlamamak mümkün mü? 
Evet, 1 sene daha bitti. 365 gün geçti gitti, giden sadece takvimden yapraklar değil giden ömrümüzden. Oysa ki yaşamda 1 gün bile o kadar kıymetli ki. Ama soralım kendi kendimize, acaba biliyor muyuz yaşamın kıymetini, iyi değerlendirebiliyor muyuz bu ne zaman sonlanacağını bilmediğimiz ömrümüzü? Ya bir şarkı dinlerken aniden kopan internet bağlantısı ile şarkının sesinin kısıldığını gibi kısılırsa sesimiz, o zaman ne olacak? Kime duyuracağız sesimizi, kime ve ne şekilde? Neyimiz kalacak geriye hiç düşündün mü? Geriye ne bıraktık? Şuan şarkısı çalan Onur Can mesela, bir düşün hayatta değil şuan, halbuki aynı yaşlardayız. Kalbin de elektriği kesilecek bir gün, kopacak bağlantıları, bir daha vücuduna kan pompalamayacak, soğuyacak bedenin kaskatı kesilecek ve ruhun terk edecek yılllardır birlikte yaşadığı en yakın arkadaşını, bilinmez diyarlara gidecek. Toprağa karışıp parçalara ayrılacak hücrelerin, kemiklerin gittikçe çürüyecek. Geriye kalacak olan bırkatıysan eğer yalnızca eserlerin olacak. Belki bir kitap olacak o, insanlar alıp okuyacak, belki kitaplar. Belki bir şarkı olacak o, insanlar açıp dinleyecek. Tıpkı şuan Onur Can Özcan'ın bize bıraktığı eserler gibi. Ben bu satırları yazarken arkada hep o çalıyor. Bedeni çoktan toprağa karıştı, nur içinde yatsın. Ama ruhu sanki bu şarkıyla birlikte odada ses dalgası gibi geziyor, öyle hissediyorum. Ne kadar da şarkıda hüznünü hissettirmiş diye de düşünüyorum kendi kendime. İşte bizim de kıymetini çok bilmediğimiz bu fani dünyaya eser veya eserler bırakmamız lazım. Hep böyle düşündüm, düşünüyorum. Belki bıraktıklarımız eser niteliği taşımayabilir ama olması içinde çok çalışmamız gerekiyor, bunun da bilincindeyim. Hiçbir şey bırakmasak bile geriye, bu yazdıklarımız kalır diye düşünüyorum.
2019'da çok çalışıp çok okuyup çok üretmek istiyorum. İnşallah buna ömrümde, sağlığım da yeter. Herkese sağlık, huzur, mutluluk ve başarı dolu bir yıl diliyorum...
Uğur BAĞCI

Yorumlar