SÜREKLİ MUTLULUK

Mutlu Olabilmek

Dünya da  hep mutlu olabilir mi insan? Sürekli ya da uzun süreli mutluluk mümkün mü? 
Var mı böyle bir şey? Hayatta böyle bir mutluluk kaynağı ya da böyle bir ortam? Ben hep mutluyum diyebilir misin? Mutluysan bize gösterebilir misin bunu? Öğretebilir misin mutlu olmayı biz mutsuzlara?  
Bir yerlerde okumuştum yazar diyor ki; temelde ve genelde insan mutsuzdur diyor ve mutluluk gelir bu da kısa sürer diyor zaten mutluluk kısa sürdüğü için hemen tüketilen bir duygu olduğu için insan yine mutsuzluğa düşer çünkü artık mutluluktan yoksundur diyor.
Yani anladığım kadarıyla biz insanoğlu genelde mutsuzuz ve mutluluk geldiği zaman değerli ve az bir şey olduğu için belki de ederinden fazlasıyla tesir ediyor mutluluk bize. Bu yüzdendir ki küçük şeylerle büyük mutluluklar duyduğumuzu söylüyoruz ve bu küçük şeylere o kadar çok ihtiyacımız var ki ve de sürekliliğine... 
Şöyle düşünüyorum evdesin, mesela benim genelde öyle oluyor; evdeyim mutsuz değilim belki ama mutlu da değilim nötr diyebilirim ruh halime, bir şeylerle uğraşıyorum, birden zil çalıyor mesela kurye gelmiş, ismimi söylüyor, kargo paketini teslim ediyor ve gidiyor. Ben kargo paketini açıyorum ve beklediğim bir kitap ellerimle kavuşuyor ve o an  mutluluk duyuyorum. Peki bu mutluluk nereye kadar sürüyor? O  kitabı elimden bırakana kadar mı? Ya da o kitabı tüketene kadar mı? Bir daha ki mutluluk ne zaman? Yeni kargo gelene kadar mı? 
Gerçi onların bile heyecanı kalmadı artık. Gittikçe kargo mutluluğunu da tüketiyoruz. Bu tabiri bir kız arkadaşım kullanmıştı: Kargo mutluluğu denen bir şey yok mu demişti, evet var demiştim.
Onun güzelliği hatırına bu kargo mutluluğu ayrı bir yazıda kaleme alınır. Merak etmesin alacağım. Onunla bir kaç kelime bile konuşabilmek ayrıcalıktı ve ben bu ayrıcalığa eriştim. Selam olsun ona, yolu açık olsun. Umarım çok daha başarılı bir insan olur...

Bu nasıl bir denklem ki acaba, nasıl çözebiliriz bu denklemi? Hayatta mutsuzluğun parametreleri, mutluluğun
parametrelerinden daha mı çok? Bu 2 bilinmeyenli denklem ne kadar zor olabilir? Bu yüzden insan genelde mutsuz olabilir mi acaba? Saatlerce mutluluk hakkında aklı başı yerinde insanlarla konuşmak istiyorum. Hatta hiç farketmez her Ademoğlu ile olabilir.

Mutluluk böyle saman alevi gibi parlıyor gidiyor hayatımızdan ve biz yine ışıksız mı kalıyoruz? Ruh yine karanlıklarda mı kalıyor? Sahi sen de şuan mutsuz musun? Mutlu olman için mi sebepler daha fazla mutsuz olman için mi? Yoksa sen de soru işareti misin...
Uğur BAĞCI








Yorumlar

  1. Offff mutsuzum kısa süreli olan mutluluklarımın özleminden dolayi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder