GÖK GÜRÜLTÜSÜ

En son ne zaman işittin gök gürültüsünü? Hatırlıyor musun? Hayır mı? Evet mi? Hangisi?

En son ne zaman gök gürültüsü seni tatlı uykundan uyandırıp ürküttü biraz ve üstüne şimşek aydınlattı kapkaranlık geceyi? Anımsayabiliyor musun? Hayır mı?

İnsan gök gürültüsünü bile özler, insanoğlu her şeyi  özleyebilir. Ben, epey bir zamandır bilhassa geceleri yağmur yağsın gök gürlesin istiyorum. Bu şehirde, bu büyük şehir de ne zamandır en ufak bir gök gürültüsü bile yok...

Bende başlıyorum böyle özlem dolu gecelerde düşünmeye, kendimle biraz baş başa kalmaya...

Bazı geceler kahvem bitiyor, dahası yok gece de bitiyor benim için ve çocuk gibi ağlayasım geliyor...
Bazı geceler elektrik gidiyor, yılda 1 veya 2 defa dahası yok...
Bazı geceler bir bağrışma işitiyorum, şehirde olduğumu unutuyorum, dahası yok...
Bazı geceler biri aklıma geliyor, dahası yok, ancak rüyama girerse, o da belki...
Bazı geceler bir çocuk ağlıyor veya gülüyor, dahası yok ortada çocuk da yok...
Bazı geceler kaybediyorsun, ya içindeki çocuğu ya da dışındaki olgunluğu, dahası yok...
Bazı geceler, bazı gecelerin hayalini kuruyorsun, dahası yok...
Bazı geceler kapının zili çalıyor, dahası yok...
Bazı geceler yağmur yağıyor, dahası yok: Ama ben gök gürülesin istiyorum, ses istiyorum  doğa biraz rahatsız etsin insanları istiyorum, martı sesleri duymak istiyorum teker sesleri, araba kornaları değil...

Bazı geceler film izlerken başlıyor ama dahası var o gece filmle bitmiyor hatta sonraki geceler bile...
O filmi aşağıya not düşüyorum, belki izlersiniz, kim bilir belki bende bir gün Alaska'dan yazarım...

Uğur BAĞCI
Not: Into The Wild (2007)








Yorumlar