EŞMEVSİMSEL

 Eylül'ü seviyorum, eylül serin, eylül güzel.

Hafif soğukluğu seviyorum, geceleri ince de olsa bir yorganla yatağa girmek hoş. Çay bile bir başka güzel serin eylül akşamlarında. Biliyorum zebil gibi cümleler yazıldı ''eylül'' hakkında. Benim farklı bir şeyler söylemem lazım. Düşünüyorum, çayımdan bir yudum alıyorum, düşünüyorum, çayımdan bir yudum daha alıyorum.

Eylül, sen ağustosa siktir çekerken ben yanındaydım. Yazcılarla kavgada yalnız koymadım seni, seninle bende dövüştüm. Sonradan senin tarafında saf tutanlardan değilim ben. Anam: Aralık ayının sonu, Ocak ayının başında dünyaya geldin diyor. Ben biliyorum ama, ben gözümü Eylül'de açtım. Yani anlayacağın doğma büyüme eylüllüyüm ben. Neden sadece kız çocuklarına Eylül ismi verilir. Oysa ki Eylül gayet de delikanlı isim, erkeklere de yakışır hani. Dört mevsime kafa tutar mesela. Sonbahar dersin teorik olarak ama değildir. Yaz desen en yakın cevap, ona da ait değil. Kış zaten çok uzak bir cevap. Yaz ile sonbahar arası bir şey ama ikisi de değil. Retorik bir soru geliyor: Eşmevsimsel olabilir mi Eylül?




Uğur BAĞCI

Yorumlar